Presentem Floodup Francolí, un projecte d’experiència col·lectiva sobre la riuada de 2019

Posem en marxa, en conjunt amb el Museu de la Vida Rural, un projecte de ciència ciutadana per extreure aprenentatges de la riuada al Francolí de l’octubre de 2019.

Floodup Francolí neix amb l’objectiu de recopilar tota la informació possible per elaborar un estudi que ajudi a tenir més capacitat de resiliència davant de futurs episodis.
La presentació de la iniciativa es farà en línia des del canal de YouTube del Museu de la Vida Rural aquest divendres 17 d’abril a les 18.30 h. Amb aquesta presentació es dona el tret de sortida a la primera fase de recollida d’informació i testimonis que s’allargarà fins al 31 de maig. La presentació de resultats es farà a l’octubre de 2020 en el marc de l’aniversari de la riuada.

La presentació del projecte anirà a càrrec de Maria Carme Llasat Botija, catedràtica de la Universitat de Barcelona, directora del grup GAMA i investigadora principal del projecte Floodup, de Montserrat Llasat-Botija, investigadora de GAMA i responsable del projecte, i de Gemma Carbó, directora del Museu de la Vida Rural.

Per participar-hi, l’MVR ha habilitat un espai en la seva pàgina web que es farà públic durant la presentació d’aquest divendres on es detallaran les diverses formes de participació i on tothom hi podrà aportar la seva vivència durant el dia de la riuada i en els dies posteriors.
Floodup Francolí s’inicia quan fa gairebé 6 mesos dels esdeveniments del 22 d’octubre i enmig d’un context d’emergència continuada derivats en bona part de les crisis ecològiques i socials. El projecte vol incidir en la resiliència col·lectiva, és a dir, la capacitat d’adaptar-se a situacions adverses i de fer-nos més savis i forts per fer front a l’adversitat en millors condicions.

En el passat, en el present i en el futur del món rural el coneixement col·lectiu, els sabers compartits i la xarxa de comunitat han estat fonamentals i aquest és l’objectiu de l’acció de ciència ciutadana que l’MVR i la Universitat de Barcelona proposen.

Més informació a: https://museuvidarural.cat/presentacio-floodup-francoli/

El projecte es realitza en el context dels projectes AQUELOO i AGORA. AQUELOO compta amb el suport de la Fundació Espanyola per la Ciència i la Tecnologia – Ministeri de Ciència i Innovació i del projecte INTERREG POCTEFA PIRAGUA (EFA210/16). AGORA compta amb el suport de l’Agència Catalana de l’Aigua.

Posted in Sin categoría.